Робота з обдарованими дітьми

До вершин педагогічної майстерності





Про мене

◦ вчитель іноземної (англійської) мови КЗ "ОЗЗСО"Сузір'я" Оріхівської міської ради;
◦ спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії

   Нагороджена грамотами відділу освіти молоді і спорту Оріхівської районної державної адміністрації (2013 р.).
    Закінчила  НСШ № 3 м. Оріхіва  з відзнакою. Запорізьке педагогічне училище № 1 закінчила (з відзнакою) за спеціальністю «Вчитель початкових класів і іноземної мови в початкових класах». Потім навчалася у БДПУ імені П.Д. Осипенка і у 2000 році отримала спеціальність вчителя української мови та літератури, зарубіжної  літератури, методиста з виховної роботи. У 2007 році отримала другу вищу освіту і диплом спеціаліста – вчителя англійської мови.

   Як же виховати дитину, щоб оцінка за рівень вихованості була відмінною? Це питання я поставила перед собою, коли прийшла працювати до школи. Завжди мріяла виховати людину добрих помислів, почуттів і дій, яка існує в гармонії зі світом, з власним серцем. Це й стало моєю провідною ідеєю роботи.
   Молодим спеціалістом прийшла у 1999 році до гімназії № 1 «Сузір’я» і відразу полинула у дружню і творчу атмосферу. Наставниками у роботі були Б.І. Чумаченко, І.А. Синчило, Т.О. Гончарова, Т.М. Чабан. 
   Педагогічне кредо: «Давати дітям знання – професійний обов’язок, давати радість від пізнання – поклик душі». Своє завдання вбачаю в допомозі дітям у їхньому становленні, підтримці навіть найменшого просування на шляху розвитку своїх потенційних можливостей.
Протягом багатьох років працюю над проблемною темою «Активізація пізнавальної діяльності учнів з різним рівнем навчальних досягнень на уроках англійської мови за допомогою гри». Активно використовую інноваційні технології на своїх уроках.
Намагаюся постійно самовдосконалюватися як фахівець, перебуваю в постійному творчому пошуку. Вважаю, що виховання має здійснюватися на гуманістичній основі; серцевиною виховного процесу має бути особистість дитини.
   Вірю, що мої вихованці стануть новою українською елітою – моральною, духовною, високоосвіченою, інтелектуальною, культурною, національно свідомою. 
Головною метою навчання англійської мови у початкових загальноосвітніх навчальних закладах є формування в учнів комунікативної компетенції, база для якої - комунікативні вміння, сформовані на основі мовних знань і навичок. На уроках іноземної мови у початковій школі важливо зацікавити учнів, викликати в них позитивне ставлення до предмета, вмотивувати необхідність і значущість оволодіння іноземною мовою ж неповторним засобом міжкультурного спілкування.


Початкова школа має забезпечити наступність і безперервність процесу навчання іноземної мови в усьому курсі загальноосвітньої школи, сформувати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції. Вона має виховувати потреби у пізнанні інших країн і народів, у пошуку друзів для спілкування, на цьому етапі здійснюється формування комунікативних навичок і вмінь в усній і писемній формах у межах визначених сфер і ситуацій відповідно до вікових особливостей учнів і їхніх інтересів



   Досвід роботи вчителів, багаторічна практика навчання свідчать, що педагогіка має великий арсенал методів, соціально спрямованих на формування позитивних мотивів навчання, які стимулюють пізнавальну активність учнів, збагачують їх навчальною інформацією. Функція стимулювання в цьому випадку ніби виходить на перший план, сприяючи здійсненню освітньої функції всіх інших методів навчання.



   До методів формування пізнавального інтересу до навчання входять:
-       методи стимулювання інтересу до навчання;
-       методи стимулювання обов'язку й відповідальності в навчанні.
   Стимулювання пізнавальних інтересів у навчанні здійснюється за рахунок:
-       позитивних емоцій від діяльності - «навчання подобається»;
-       пізнавальної сторони цієї емоції - «мені цікаво знати»;
-       безпосереднього мотиву, що є типовим для самої діяльності.

   Стимулювання пізнавальних інтересів у навчанні передбачає:
- Створення ситуації зацікавленості під час викладання матеріалу (використання пізнавальних ігор, цікавих «пригод», дотепних, гумористичних уривків тощо). Велику роль тут відіграють перегляди навчальних телепередач, фрагментів кінофільмів. Інтерес учнів стає засобом активізації навчання, сприяє кратному запам’ятовуванню матеріалу, захопленню новим, парадоксальним.
- Пізнавальні ігри, які набувають великого значення для формування цього інтересу (ігри-подорожі, вікторини, ігри-автомати).
- Навчальні дискусії, які можуть викликати інтерес до предмета, якщо вони вміло організовані. 
- Аналіз життєвих ситуацій. Навіть якщо це не заплановано жодною програмою, час від часу бажано розглядати якусь життєву проблему на практиці. 

Ігри на уроках



          У процесі навчання важливо забезпечити виникнення позитивних емоцій до навчальної діяльності, її змісту, форм і методів здійснення.
Одним із прийомів, що входять до методу емоційного стимулювання навчання, можна назвати прийом створення на занятті ситуації цікавості - введення у навчальний матеріал цікавих прикладів, аргументованого висновку вчителя. Навчальна суперечка стимулює інтерес до навчання.
       Одне з основних завдань навчання – це створення сприятливих умов для розкриття здібностей і творчого самовираження.
       І. Чим більше краси бачать діти, тим сильнішим стає бажання творити. Саме тому потрібно приділяти велику увагу зоровим опорам (колажам, демонстраційним карткам, малюнкам тощо) та добору додаткового інформаційного матеріалу для прослуховування на уроці. Це можуть бути цікаві країнознавчі тексти з історії та культури країни, мова якої вивчається.

ІІ. На другому етапі розвивається дитяча уява за допомогою рольових та бізнес-ігор. Наприклад, молодшим школярам подобається на уроках англійської мови перетворюватися на казкових героїв та тварин, розмовляти від їхнього імені. Як доводить практика, казка має магічну силу в руках умілого вчителя.
           ІІІ. На третьому етапі робота розпочинається з письмового твору на тему.

          Усе це в комплексі сприяє процесу пізнання. Іншими словами, якщо ви переконуєте учня, що він здібний і талановитий, то сила вашого переконання може вдосконалити його і він намагатиметься виправдати ваші сподівання, сам почне вірити у свої сили. Наше завдання - вчасно протягти руку допомоги, сприяти творчому злету.

 Цікавими є імітаційно-моделюючі ігри, які є логічним продовженням і завершенням вивченого матеріалу. Такі ігри є практичним доповненням до будь-якої теми.

Намагаюся, щоб гра була схожа на реальність і передбачала інтелектуальну готовність учасників до гри, створювала атмосферу невимушеності та пошуку
Що стосується помилок учнів, я прихильник того, що помилок боятися не слід, тому рідко виправляю їх, коли учень висловлює свою думку. Говоріння задля задоволення - це головне. Намагаюся створити такі умови, щоб учні прагнули говорити більше, а не чекали «зарплату» у вигляді оцінки. Згодна з висловлюванням В. Сухомлинського: «Не за рівень, а за труд дитини треба ставити оцінку». Читала, що в одній з американських шкіл українським учителям сподобався лозунг у класі: «Робити помилки — це добре, а ще краще робити нові помилки».
Таким чином, ми розглядаємо гру як варіативно-ситуативну мовленнєву вправу, під час якої учні набувають досвіду спілкування. Тому гра має бути невід'ємним елементом кожного уроку й ні в якому разі не протиставлятися «головній» його частині.